Nieuw maximumtarief voor 0900-servicenummers per januari 2015RSS

Nieuw maximumtarief voor 0900-servicenummers per januari 2015

Bij een 090x-servicenummer kies je zelf het tarief dat een beller per minuut of per gesprek betaalt. Dit tarief is bepalend voor jouw inkomsten. Met ingang van 1 januari 2015 wordt het maximumtarief voor 0900-, 0906- en 0909-servicenummers verhoogd van 90 naar 100 cent per minuut. Hierdoor kun jij een hogere vergoeding ontvangen voor gevoerde telefoongesprekken. Het nieuwe tarief van 100 cent per minuut komt alleen beschikbaar zonder starttarief.

Welke gesprekstarieven kent een 0900-nummer?

Omdat het kiezen van een geschikt beltarief voor een servicenummer door regelgeving steeds lastiger wordt, heb ik alle tarieven voor betaalde servicenummers op een rij gezet. Ik heb hierbij het verkeerstarief (kosten voor bijvoorbeeld mobiel bellen) buiten beschouwing gelaten.

Tarieven voor het bellen van een servicenummer 

Tarieven in centen per minuut

servicenummerinformatietarief (tarief in centen per minuut)bijbehorend starttarief (tarief in centen per gesprek)
0900, 0906, 090900
0900, 0906, 09091 t/m 10, 13, 15, 18, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 80 en 900 of 0.454
0900, 0906, 09091000
0900 klantenserviceniet toegestaanniet van toepassing

Tarieven in centen per gesprek

servicenummerinformatietarief (tarief in centen per gesprek)bijbehorend starttarief (tarief in centen per gesprek)
0900, 0906, 09090, 7.5, 20, 35, 45, 50, 55, 60, 70, 80, 90, 100, 115, 130 en 140niet van toepassing

0900 klantenservice0, 7.5, 20, 35, 45, 50, 55, 60, 70, 80, 90 en 100niet van toepassing

De bovenstaande tarieven zijn wettelijk vastgesteld en zijn geldig vanaf 1 januari 2015. De bedragen zijn inclusief btw en de maximale gespreksduur voor een 0900 servicenummer bedraagt 50 minuten.

Beleasy regelt de tariefmelding die de beller hoort.

Afwijkend tarief voor de klantenservice

Sinds juni 2014 geldt er een uitzondering voor servicenummers die gebruikt worden door de klantenservice. Of met andere woorden: telefoonnummers voor mensen waarmee je al een overeenkomst hebt. Een gesprek mag in dit geval maximaal €1,- kosten (exclusief de gebruikelijke belkosten). Het tarief voor telefoonnummers die je gebruikt voor het werven van nieuwe klanten of voor het geven van algemene informatie is vrij.

In alle gevallen dien je de gesprekstarieven duidelijk te vermelden op je website, brochures, auto's en andere plaatsen waar je het servicenummer vermeldt. Voor een informatietarief van 15 cent of hoger dien je ook de maximale kosten voor het gesprek te vermelden. Beleasy regelt voor jou de tariefmelding die de beller hoort wanneer deze contact met je opneemt.

Hoe wijzig je het tarief van je servicenummer?

Het eenvoudigste is om per e-mail de wijziging aan ons door te geven. Wij zorgen er dan voor dat de wijziging ingaat op de overeengekomen datum.

Vraag nu een betaald servicenummer aan

Beleasy garandeert een hoge uitbetaling op een vaste dag in de maand. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. Binnen 24 uur actief! Vraag een betaald servicenummer aan.

Contact