5 Voordelen van een servicenummer

© Mark Roy
“Wij hebben al een telefoonnummer, waarom zou ik een servicenummer aanvragen?”, is een veelgehoorde opmerking. Via beiden kun je gebeld worden. Dat klopt. Toch heeft een servicenummer vijf voordelen. Ik zal ze illustreren aan de hand van het voorbeeld van een loodgieter.
Wil je klanten die terugkomen? Kies dan een eenvoudig te onthouden servicenummer!
0800-STOPHETLEK, dat vergeten je klanten nooit meer!
Vraag je een telefoonnummer aan, dan is het afwachten welke cijferreeks je krijgt toegewezen. Bij de aanvraag van een servicenummer kun je dit zelf bepalen. Hierdoor ontstaan er volop mogelijkheden om een eenvoudig te onthouden telefoonnummer samen te stellen. Wat dacht je van een verkort nummer (0800-1234), een eenvoudige reeks (0900-3535353) of een naamnummer waarbij iedere cijfer correspondeert met een letter? Wil je klanten die terugkomen? Kies dan een eenvoudig te onthouden servicenummer!
Een servicenummer oogt professioneler
Heeft je bedrijf aardig wat concurrenten? Dan kan een telefoonnummer net de doorslag geven waardoor klanten jou bellen en niet je concurrent. Dat geldt niet voor alleen voor grote bedrijven maar ook voor een eenmanszaak. Welk nummer zou jij bellen? 06-82342351 of het gratis 0800-LOODGIETER?
Met een servicenummer pakket heb je geen telefooncentrale meer nodig.
Mis nooit meer een order
Bij onze servicenummers ontvang je een pakket aan extra diensten. Denk aan een mooie welkomsttekst, doorschakeling bij geen gehoor, voice2email. Hierdoor heb je geen telefooncentrale meer nodig. Op het moment dat jij bij een klant in een keukenkastje aan de afvoerpijp ligt te sleutelen, gaat de telefoon over bij je collega. Zo mis je nooit meer een gesprek en dus ook geen order.
Een servicenummer blijft hetzelfde, ook als je bedrijf verhuist.
Je hebt een aardige klantenkring opgebouwd. Het gaat zo goed dat je gaat verhuizen. Oei... het overbekende telefoonnummer met netnummer kan niet mee. Je moet veel geld uitgeven om je klanten je nieuwe nummer ‘te leren’ en van een aantal hoor je nooit meer iets. De meeste startende bedrijven vragen daarom meteen een bedrijfsnummer aan. Een bedrijfsnummer is een telefoonnummer zonder netnummer. Je houdt het voor het leven. Een locatie-onafhankelijk nummer is ook zeer geschikt als je bedrijf diensten verricht in verschillende gebieden. Je wilt natuurlijk niet dat mensen op basis van je telefoonnummer denken: “Deze zit vast te ver uit de buurt. Ik bel wel een ander”.
Jij bepaalt wat de beller betaalt
Tenslotte bepaal jij wat de beller betaalt. Wil je een laagdrempelig telefoonnummer? Kies dan een gratis 0800-nummer dat alle drempels om je te bellen wegneemt. Wil je geld verdienen aan een telefoongesprek? Dan kies je juist voor een betaald 0900 nummer waarbij je zelf het beltarief bepaalt. Op een vaste dag in de maand krijg je netjes de opbrengst op je rekening gestort. Je ziet dat een servicenummer enkele voordelen heeft boven een normaal telefoonnummer. Dat deze voordelen niet alleen gelden voor ZZP’ers en kleine bedrijven, mag duidelijk zijn. Ook grote bedrijven halen veel voordeel uit een servicenummer.
Is jouw naamnummer nog beschikbaar?
Voer je bedrijfsnaam in op onze nummerzoeker en zie of jouw unieke nummer nog vrij is voor registratie!
Je kunt ook kiezen voor een direct beschikbaar telefoonnummer, dan ben je binnen 24 uur live!